Planuojant krovinio transportavimo procesą, svarbu apgalvoti visas smulkmenas ir išsirinkti tinkamiausią transportavimo metodą konkrečiam kroviniui. Nepamirškite įvertinti tokių dalykų kaip krovinio transportavimo greitis — ar prekes reikia pristatyti šiek tiek greičiau, ar galima laikytis standartinio grafiko, kokios vertės yra jūsų transportuojamos prekės, kiek jos sveria, kiek užima vietos ir t.t. Paminėjome dažniausiai naudojamus skirtingus krovinių transportavimo būdus, tokius kaip transportavimas vandeniu, oru, geležinkeliui ir standartiniais keliais. Galiausiai, galimas ir kelių skirtingų transportavimo būdų derinimas. Tad panagrinėkime, kuris būdas vis dėlto yra geriausias ir efektyviausias.

Ekspertai teigia, jog net 90 procentų visų krovinių yra gabenama jūra. 2016 m. šiuo būdu gabenamų krovinių bendras skaičius siekė daugiau negu 1600 milijono tonų. Šis transportavimo būdas toks populiarus yra ir dėl to, jog kai kurie kroviniai dėl savo dydžio tiesiog negali būti gabenami jokiu kitu būdu, tik jūra. Krovinių gabenimas jūra yra pigesnis už kitus metodus, tačiau trunka ilgiau. Kita vertus, gabenant jūra, niekada nereikia jaudintis dėl krovinio svorio, kuris itin akcentuojamas gabenant krovinius lėktuvais.

Nagrinėjant krovinių gabenimą lėktuvų pagalba, ekspertai teigia, jog ateityje šis būdas taps dar paklausesniu, ypač gabenant didesnės vertės krovinius, ir numatoma, jog krovinių gabenimas šiuo metodu ateinančiais metais išaugs papildomais 4.2%. Didžiausias šio krovinių gabenimo būdo privalumas yra greitis, ir tai ypač aktualu gabenant tokius trapius krovinius kaip maistas, gėlės ar tam tikri vaistai. Kita vertus, reikia paminėti tai, jog šis transportavimo būdas neabejotinai yra pats brangiausias, be to, pasižymi griežtais svorio ribojimais.

Krovinių gabenimas traukinių pagalba laikomas draugišku aplinkai, nes taip sunaudojama mažiau degalų, reikalingas tik vienas vairuotojas, o vagonų traukinyje gali būti nors ir šimtas. Ekspertai teigia, jog krovinius gabenant traukiniais, ilgesnės kelionės yra pigesnės. Tai — vidutiniškai beveik 20 dienų greitesnė krovinių gabenimo alternatyva negu transportavimas jūra.

Galiausiai, krovinių transportavimas keliais vis dar išlieka itin populiariu metodu Europoje, Afrikoje ir Šiaurės Amerikoje. Didžiausi šio metodu pliusai — lankstus servas, greitas ir grafikus atitinkantis prekių pristatymas ir kainų efektyvumas.

Kiekvienas metodas turi savų pliusų ir minusų, tačiau išsirinkti optimaliausią iš pateiktų variantų tikrai galima.