Krovinių transportavimas geležinkelio pagalba skambiai vadinamas „žaliuoju metodu“: taip yra todėl, kad traukiniai sunaudoja kur kas mažiau kuro negu auto transportas, be to, vienas traukinys gali gabenti krovinius naudodamas net šimtą vagonų, ir tam reikalingas tik vienas vienintelis vairuotojas.

Ekspertai teigia, jog krovinių gabenimas traukiniais, žinoma, trunka ilgiau, tačiau toks metodas yra ir gerokai pigesnis už visus kitus transportavimo būdus. Vis dėlto, šis metodas prekių gabenimui nėra lėčiausias: 2015 m. ISO konteineriai iš Kinijos atkeliavo į Roterdamą per 18 dienų, tuo tarpu prekių gabenimas šiuo maršrutu pasirinkus laivų metodą trunka 44 dienas. Taigi, geležinkelis šiuo atveju aplenkė laivybos metodą beveik dvigubai. Smagu tai, jog šis geležinkelio kelias, leidžiantis transportuoti prekes iš Kinijos iki pat Vidurio Europos į reikalingiausias šalis, tokias kaip Olandija ar Anglija, iš tiesų yra didelis ir svarbus žingsnis šių dviejų kontinentų bendradarbiavime ir tobulėjime, o juk dar prieš gerą dešimtmetį net neįsivaizdavome, jog prekės iš Kinijos gali atkeliauti į Europą traukiniu vos per dvidešimt dienų.

Taigi, krovinių transportavimas geležinkeliu pasižymi tokiais efektyviais privalumais kaip patikimas pervežimo laikotarpis pagal sudarytus tvarkaraščius, tai — itin saugus transportavimo metodas, be to, vienas traukinys gali gabenti tokį krovinių kiekį, kuris prilygsta net 400 priekabų. Neblogai, tiesa? Ir, negana to, visas transportavimo procesas vyksta tausojant aplinką ir išleidžiant kur kas mažiau emisijos, negu, tarkim, naudojant auto transporto metodą gabenimui.

Vidutinis krovinių gabenimo laikotarpis geležinkeliu trunka apie septynias dienas, ir tai reiškia, jog šis metodas yra greitesnis už laivų metodą, tačiau keliomis dienomis lėtesnis už pervežimą auto transportu, ir, žinoma, gerokai lėtesnis už gabenimą lėktuvais.

Manoma, jog didžiausios išlaidos, su kuriomis susiduriama gabenant krovinius geležinkelių pagalba, yra mokestis, kurį reikia sumokėti tuomet, kai krovinys jau būna atvykęs į numatytą vietą ir jį reikia perkrauti į auto transportą tolesniam gabenimui ir galutiniam prekių pristatymui.

Vis dėlto pastebima, jog krovinių gabenimas geležinkeliu yra šiek tiek rizikingas dėl galimo netolygaus judėjimo, kuris gali išjudinti gabenamą krovinį: neapskaičiuotas stabdymas arba variklio užvedimas sukelia savotišką prekių judėjimą pervežimo metu.