Nagrinėjant krovinių transportavimo sritį Lietuvoje, jau kelerius metus pastebimas didelis tolimųjų reisų vairuotųjų, gabenant prekes, trūkumas. Ekspertai teigia, jog vienu metu buvo pastebimas milžiniškas trūkumas, kuomet vienų metų bėgyje reikėjo net 7 – 8 tūkstančių vairuotojų šiam darbui. Žvelgiant bendrai, išaugus globalizacijai ir padidėjus transporto srautams, padidėjo ir poreikis dažniau bei greičiau gabenti krovinius, o tai lėmė susiklosčiusią situaciją.

Pažvelkime, kokios krovinių transportavimo kompanijos šiuo metu veikia Lietuvoje. Aktualu tai, jog šalyje veikia ne tik vietinės transportavimo kompanijos, bet ir tarptautinės, turinčios padalinius daugelyje Europos šalių, tokių kaip Latvija, Estija, Lenkija, Čekija, Vokietija, Ispanija, o tarp jų — ir padalinys Lietuvoje.

Viena tokių tarptautinių kompanijų, veikiančių Lietuvoje, yra Hegelman Transporte. Čia dirba skirtingų tautybių piliečiai iš viso pasaulio, bet dėl didelių apkrovimo srautų, gabenant krovinius, vis tiek nuolat jaučiamas poreikis papildyti darbuotojų gretas.

Viena didžiausių krovinių transportavimo kompanijų Lietuvoje nuo 1996 m. yra Girteka. Čia dirba daugiau negu 7000 vairuotojų, o kompanijos krovinių pervežimo srautai per metus skaičuoja ne mažiau negu 200 tūkstančių krovinių. Skaičiai išties iškalbingi, todėl kompanija turi ir savo nuosavą krovininių automobilių parką.

Kita didelė Lietuvos transportavimo kompanija — Vlantana, veikianti nuo 1992 m. Šios kompanijos veiklos specializacija yra tarptautinės rinkos, o puikių rezultatų kasmet ji pasiekia dėka nuolatinio technologinio tobulėjimo šioje srityje. Vlantana turi apie 1300 darbuotojų, daugiau negu 1000 puspriekabių ir apie 900 vilkikų, be to, teikia ir muitinės sandėliavimo paslaugas.

Reikėtų paminėti ir tokias Lietuvos transportavimo kompanijas kaip Girteka Cargo, Trasis, ME Transportas bei Transekpedicija: visos jos patenka į sėkmingiausių transportavimo kompanijų Lietuvoje dešimtuką.

Nagrinėjant kitas, ne auto transporto kompanijas, veikiančias Lietuvoje ir gabenančias krovinius, būtina išskirti DFDS Seaways, kuri daugiausiai specializuojasi krovinų transportavime laivais, tačiau teikia ir transportavimo paslaugas keliais bei oru, ir įdomu tai, jog kasmet šios kompanijos apyvarta viršija 6 milijardų eurų sumą. Krovinių transportavimas jūriniais keliais yra ir Klaipėdos valstybinės jūrų uosto direkcijos veikla, o traukiniais daugiausiai krovinių šalyje transportuoja Lietuvojes geležinkeliai.